Hyppää sisältöön

Nelonen Media ja uudistuva Naisten Liiga yhteistyöhön

25.02.2020

Monivuotisen yhteistyösopimuksen kautta osapuolet sitoutuvat pitkäjänteiseen kehittämistyöhön liigan medianäkyvyyden vahvistamiseksi.

Yhteistyön myötä kaikki naisten jalkapalloliigan ottelut näkyvät Ruudusta. Lisäksi erilaisten huippuhetkikoosteiden ja markkinointiviestinnällisten toimenpiteiden kautta uudistuvan liigan tunnettuutta vahvistetaan pitkäjänteisellä otteella.

– Olen iloinen mediakumppanista, jonka kanssa pääsemme rakentamaan uudistuvan liigan tunnettuutta ja näkyvyyttä pitkäjänteisesti. Uudistuvan liigan identiteetin ja yleisömäärien vahvistamisessa ei ole kyse sirkustempuista, vaan systemaattisesta työstä eri kohderyhmien kiinnostuksen kasvattamiseksi. On hienoa lähteä tälle matkalle yhdessä urheilusisällöiltään vahvan ja pitkän kokemuksen omaavan kumppanin kanssa, sanoo Palloliiton kehityspäällikkö Heidi Pihlaja.

Ruudun urheilutarjonnan monipuolisuuteen on panostettu viime vuosina. Ruudusta löytyy sekä naisten että miesten sarjoja Superpesiksessä, Lentopallon Mestaruusliigassa, Salibandyliigassa, jääkiekossa ja nyt jalkapallossa. Nousevista kotimaisista lajeista palveluun on hiljattain lisätty taitoluistelu, tennis ja ratsastus.

– Naisten jalkapalloliiga on tärkeä lisä tarjontaamme, sillä uskomme vahvasti sarjan kasvuun ja haluamme osaltamme parantaa urheilusarjojen tasa-arvoista esittämistä. Tulemme markkinoimaan naisten jalkapalloliigaa laajasti Sanoman eri kanavissa, sanoo Nelonen Median kotimaisten urheiluoikeuksien johtaja Jukka-Pekka Ylinen.

– Jalkapallon naisten pääsarja on meille Palloliitossa erittäin tärkeä sarja ja uudistuvan liigan näkökulmasta on hienoa ja luontevaa lähteä kasvattamaan liigan mediatunnettuutta vahvan urheilusisältöjen osaajan kanssa, sanoo Palloliiton pääsihteeri Marco Casagrande.

– Olemme panostaneet kotimaiseen palloiluun voimakkaasti ja Ruudun tilaajamäärät ovat olleet ilahduttavassa kasvussa. Nyt naisten jalkapalloliiga ja Veikkausliiga luovat yhdessä kokonaisuuden, jossa on paljon synergioita ja uskomme kasvun jatkuvan, sanoo Nelonen Median liiketoimintajohtaja Kari Laakso.

Lisätietoja:
Heidi Pihlaja
Kehityspäällikkö, Suomen Palloliitto
040 843 2370
heidi.pihlaja@palloliitto.fi

Jukka-Pekka Ylinen
Vastaava johtaja, Kuluttajamyynti ja urheiluoikeudet, Nelonen Media
+358 40 483 4870
jukka-pekka.ylinen@nelonenmedia.fi

Search