Hyppää sisältöön

Subwayn ja Kansallisen Liigan yhteistyö palkittiin Sponsorointi ja Tapahtumat ry:n Awards-gaalassa

19.02.2021

Talvella 2020 Subway ja Suomen Palloliitto sopivat yhteistyöstä, jonka tavoitteena on tukea yhdenvertaisuutta niin viheriöllä kuin muussakin yhteiskunnassa, vahvistaa lajin positiivisia mielikuvia ja korostaa liikkuvan elämäntavan merkitystä. Torstaina 18.2.2021 yhteistyö palkittiin Sponsorointi ja Tapahtumat ry:n Awards-gaalassa yhtenä vuoden sponsorointitöistä.

Subwayn ja Suomen Palloliiton yhteistyötä ja sen arvopohjaa symboloi jalkapallon naisten pääsarja, Subway Kansallinen Liiga. Sarjan uusi identiteetti ja nimi suunniteltiin niin, että se linkittää paitsi naisten pääsarjan arvopohjan ja vision, myös Subwayn nimen ja logon. Jättämällä yhteisestä nimestä pois sanan ”nainen”, Subway ja Palloliitto halusivat ravistella urheilussa vallitsevia asenteita sekä toimia suunnannäyttäjänä samanarvoisen urheilumaailman ja yhteiskunnan rakentamisessa. Ei ole jalkapalloa ja naisjalkapalloa, on vain jalkapalloa.

–  Yhteistyö Palloliiton kanssa on ollut meille kiehtova avaus kovassa nosteessa olevan suomalaisen huippujalkapallon parissa ja jatkumoa Subwayn pitkäjänteiseen urheilusponsorointiin. Kumppanuus on tuonut meille mahdollisuuden tuoda esiin liikkuvaan, aktiiviseen ja arvopohjaiseen elämäntapaan kannustavaa työtämme, Subwayn markkinointipäällikkö Pia Ikonen iloitsee.

Jo ensimmäisenä vuonnaan Subway Kansallisen Liigan jatkuva medianäkyvyys nousi +45 %. Yleisömäärä kasvoi koronapandemian varjossa +14 %. Erillisen kampanjan myötä vähävaraisten lasten ja nuorten jalkapallon tukemiseksi kerättiin Subway-ravintoloissa ympäri maan lähes 15 000 euroa. 

– Subway on meille merkittävä mahdollistaja ja pelinavaaja naisten jalkapallon kaupallisessa kehityksessä. Olen iloinen tavasta, jolla olemme yhdistäneet näkyvyyselementtejä sekä arvopohjaisia toimenpiteitä. Esimerkiksi syyskuussa Pride-viikon aikana jokaiselle liigapelaajalle jaetut sateenkaarenväriset kengännauhat ovat osoitus uudentyyppisestä, modernin huippu-urheilun mukaisesta yhteistyöstä, Palloliiton kehityspäällikkö Heidi Pihlaja sanoo.

– Kampanjamme kautta pääsimme myös lahjoittamaan lähes 15 000 euroa vähävaraisten lasten ja nuorten jalkapalloharrastuksen tukemiseen. Haastavana korona-aikana meille on tärkeää edistää osaltamme jokaisen lapsen ja nuoren mahdollisuutta liikkua, Ikonen täydentää.

Subway Kansallinen Liiga valmistautuu juhlavuoteensa 

Tuleva liigakausi pyörähtää käyntiin lauantaina 17. huhtikuuta. Kausi on samalla jalkapallon naisten pääsarjahistorian 50. juhlavuosi.

– Koko vuosi 2021 on yhtä jalkapallon juhlaa ja on hienoa olla tuomassa esiin Subway Kansallisen Liigan juhlavuotta. Pääsemme nauttimaan myös Huuhkajista EM-kentillä ja siivittämään Helmareita kohti omaa EM-unelmaansa. Tulevan vuoden aikana tulemme kommunikoimaan yhä vahvemmin aktiivisen elämäntyylin sekä monipuolisen ja tuoreen ravinnon merkityksestä. Hyvinvoinnin merkitys on kasvanut kuluttajien keskuudessa entisestään, kun moni taiteilee nyt uudenlaisen arjen äärellä. Tämä kaikki luo upean pohjan yhteistyömme jatkolle, Ikonen kuvaa.

Subway, Kansallinen Liiga ja Suomen Palloliitto kiittävät Sponsorointi ja Tapahtumat ry:ta palkinnosta sekä tärkeän yhdenvertaisuuden ja liikkuvan elämän viestin huomioimisesta.

Search